El Tribunal de las Aguas
Ferrándiz ante la modernidad
Carmen Gracia (Autor/autora)
Durant les dècades de 1860 i 1870, Europa, immersa en un canvi profund, camina cap a la modernitat. Art, política, tradició i revolució s'interfereixen mútuament, i donen lloc a complexes, heterogènies i, sovint, incoherents manifestacions. El present llibre és un estudi de com Bernardo Ferrándiz, pintor valencià resident a París durant uns quants anys, tracta d'adaptar aquella situació peculiar a les exigències culturals plantejades a València pel creixent nacionalisme. Contemporani dels moviments ideològics i polítics que van desembocar en la primera República i la creació del Cantó de València. Centrant-se en una anàlisi profunda de l'obra mestra de Ferrándiz, El Tribunal de les Aigües a València. 1800, la professora Gracia construeix la seua teoria sobre els inicis de la modernitat a València, fonamentada en un desig de reelaborar la tradició en un sentit nou i autònom. Tema, composició, tècnica, fonts literàries, mercat... es converteixen en diferents vies de penetració en l'anàlisi d'una complexa pintura, i un apassionant període de la història de València.
- Autor/autora
- Carmen Gracia
- Col·lecció
- Politècnica
- Matèria
- Arts i Disseny
- Idioma
- Castellà
- Editorial
- Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d'Estudis i d'Investigació
- EAN
- 9788450543490
- ISBN
- 978-84-505-4349-0
- Pàgines
- 191
- Ample
- 14 cm
- Alt
- 22 cm
- Edició
- 1
- Data de publicació
- 06-10-1986
- Número de la col·lecció
- 28
Tapa blana
€7,81Llibres relacionats
La construcción del sujeto robado
Desde la Noche y la Niebla
Ruta gráfica
El escultor Julián Martínez Sotos y la retórica monumental del PRI en el México del s. XX
Arquitectura y urbanismo valenciano en el franquismo (1939-1975)
Escenarios para la exposicion temporal
Los caminos de modernizacion de los artistas de Alicante desde 1950
Harry Potter y la cultura de la vigilancia
Azulejerías del Hospital de Pobres Sacerdotes de Valencia
Ribera i Jo